تا زمانی که تولید در کشورمان رونق پیدا نکند مشکلات داخلی ما حل نخواهد.

در دفاع مقدس مدت‌ها خرمشهر در اسارت نیروهای بعثی قرار گرفت و ۵۷۸ روز در اختیار نیروهای بعث بود.

رزمندگان ما با اتکا به اسلام و ایمان به خدا توانستند خرمشهر را از دست رژیم بعثی آزاد کنند.

شب‌هاس قدر یک سنت اسلامی است و مسلمانان شب قدر را محترم می‌شمارند و این شب روز نخست مقدرات انسان است.

در این شب‌ها با دلی پاک در مکان‌هایی که دعا و با خداوند استغاثه می‌شود با خداوند راز و نیاز کنیم چراکه این شب می‌تواند در مقدرات سال انسان تاثیر بگذارد.

مقام معظم رهبری تاکید کردند که آمریکا به دنبال مذاکره است و مذاکره با آمریکا سم است و مذاکره با «ترامپ» سم سهمگین و اعظم است.

تنها راه ما در برابر دشمن مقاومت است و آیا باید پس از 40 سال مقاومت در برابر آمریکایی‌ها دست دراز کرده و با آمریکا مذاکره کنیم، این کار بی‌عقلی است.

چند روز گذشته وزیر خارج آمریکا بیان کرده که آقای ترامپ به دنبال جنگ نیست و ما به دنبال مذاکره جدید با ایران هستیم این مهم نشان می‌دهد مقاومت و ایستادگی منجر به عقب‌نشینی قلدرها می‌شود.

مجلس شورای اسلامی از لحاظ قانون اساسی و در نگاه امام راحل جایگاه ویژه‎ای دارد و در رأس امور است.

مجلس در رأس امور است مشروط به آنکه به وظایف و مسؤولیت‎های خود به درستی عمل کند.

 

متن کامل خبر :

http://yon.ir/tjxB2

در خطبه رسول خدا (ص)که به مناسبت ماه مبارک رمضان برای مسلمانان فرموده اند دستوراتی داده شد و مسلمانان را به این دستورات خطاب می کنند اولین دستوری که در این قسمت خطبه است این است که چشم هایتان را از آنچه حلال نیست حفظ کنید چشم دریچه ای برای روح انسان است از طریق چشم خیلی مسائل وارد جان انسان و روح انسان می شود و خیلی هم گسترده است.

 بسیاری از چیزهایی که از طریق چشم وارد قلب می شود این باعث توانمندی قلب و نورانیت قلب می شود نگاه کردن به آسمان در شب هایی که ستاره باران است وقتی چشم به این صحنه با عظمت آسمان نگاه می کند دل تحت تاثیر قرار می گیرد انسان را به فکر وا می دارد که این همه عظمت از کجا ، این باعث بصیرت انسان می شود انسان را به رب العالمین هدایت می کند، همین چشم ممکن است صحنه هایی را نگاه کند که از آن طریق پیامی برای قلب داشته باشد گاهی ممکن است این واردات خیلی هم مضر باشد هرچند هم ممکن است این نگاه لذت بخش هم باشد اما نمی داند این وقتی وارد قلب می شود بادل و جان انسان چکار می کند.

به همین دلیل خدای متعال در آیات شریفه قرآن و سوره نور می فرماید :ای پیامبر ما به مومنین بگویید چشم شان را بپوشانند از برخی از چیزها، که منظورش نگاه به زنان نامحرم است.

و در آیه بعد می فرماید :پیامبر ما به خانم های مسلمان بگو چشمشان را از نگاه کردن به مردان نامحرم محفوظ نگه بدارند. این دستوری که خدای متعال در قرآن داده ممکن است ما هم توجهی نداشته باشیم که مگر یک نگاه به نامحرم چه اشکالی می تواند داشته باشد. روایات بسیاری داریم که فلسفه آن را روشن کرده است.

 از پیامبر اکرم (ص)نقل شده که نگاه کردن یک تیری است مسموم از تیرهای شیطان که از سمت شما رها می کند و اگر کسی این نگاه ممنوع را درک کند از باب خوف از خدا و چون خداوند دستور داده است خداوند ایمانی به او می دهد که شیرینی ایمان را در دلش می چشد.

در روایت دیگری داریم از پیامبراکرم(ص) که اگر فردی چشمش به یک خانم نامحرمی افتاد که این نگاه او را می کشد خدا عبادتی نصیبش می کند که شیرینی عبادت را لمس می کند.

امشب شب هجدهم ماه مبارک رمضان و فردا یکی از شب های قدر است انشالله همه ما خودمان را آماده کنیم برای درک شب قدر و قدر این شب ها را بدانیم انشالله با دعا به درگاه الهی ، خداوند برکات مادی ومعنوی خود را نصیب ما بگرداند.

 

مراسم پر فیض دعا و نیایش واحیاء لیلی متبرکه قدر و سوگواری شهادت مظلومانه بزرگ مرد تاریخ عدالت، ایثار و خلوص حضرت مولای متقیان امیر مومنان علی ابن ابیطالب علیه السلام در مصلی نماز جمعه گرگان توسط حضرت آیت الله نورمفیدی با شکوه و عظمت خاص برگزار می شود.

 

رسول خدا (ص)دو دستور داده است که خیلی کوتاه ولی تاثیر گذاراست . یکی صله رحم که در رابطه با آن روزهای گذشته صحبت شد یکی هم حفظ زبان، این زبان از نعمت های بزرگ الهی است که امیرالمونین علی (ع)در مورد آن گفت اگر زبان نبود انسان نبود ، آنچه را که گذشته را به آینده وصل می کند و تاریخ را ثبت می کند همه این ها مربوط به زبان و ناشی از کلمات است، زبان از نعمت های بزرگ خداوند متعال است و این جزء کوچک از اجزایی است که بیشترین گناه را می تواند انجام دهد. امام غزالی در احیای علوم برای زبان بیست نوع گناه ذکر می کند.

مثلا دروغ، غیبت، سخن چینی و دو به هم زنی، نفاق در سخن، بد زبانی و دشنام، مسخره کردن دیگران به زبان، افشای راز دیگران، گفتگو در رابطه با اموری که در حوزه انسان نیست و اینجور مواقع انسان هم خود را بی آبرو می کند و هم منزلت انسان در جامعه کم می شود. تهمت زدن به دیگران با این فضاهای مجازی خیلی زیاد شده و من در این زمینه هشدار می دهم که بترسید از اینکه آبروی دیگران را بریزیم این حق الناس است.

شهادت باطل که خدایی نکرده انسان علیه کسی شهادت دروغ دهد که بسیار زشت است. اشاعه فحشا به زبان ، توجیه کردن و آب و تاب دادن به برخی مسائل بی اساس، نشر شایعات بی اساس، یک چیزی را در فضای مجازی می بینید که نمی دانید راست است یا دروغ و شما هم این را به دیگران منتقل می کنید این گناه دارد که با آبروی مردم بازی کند.

 چرا این قدر از معارف اخلاقی خود دور شده ایم برخی از این ها از گناهان کبیره است بنابراین این زبان را باید از برخی چیزها حفظ کنیم.

پیامبر اکرم (ص) از دروغ خیلی بدش می آمد و فردی که دروغ می گفت تا توبه نمی کرد از گفته خودش، پیامبر(ص) او را نمی پذیرفت.

کسی خدمت امام صادق (ع) رسید و شروع به تعریف از فردی کرد و گفت آدم بسیار خوبی است نماز را این طور می خواند چگونه قرآن می خواند امام صادق (ع) فرمود : با نماز و روزه مردم فریب نخورید این ها ممکن است عادت شده باشد برای کسی، اگر می خواهید مردم را امتحان کید دوجا می توانید امتحان کنید یکی اینکه اگر حرف زد دروغ نگفت و دیگری اینکه اگر به او رازی را سپردی فاش نکرد خیلی چیزها می تواند امانت باشد سرّ مردم هم امانت است دست ما.

این دو مطلب می تواند ملاک باشد یکی راستگویی نشانه خوبی انسان هاست یکی هم امین بودن که به هیچ امانتی که به او سپردی خیانت نمی کند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در سخنرانی  روز شانزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار کرد:به شما گفتیم یکی از مهمترین برنامه های حضرت ولی عصر (عج) مبارزه با جاهلیت بوده که مهمترین آن مبارزه با شرک بوده است و اینکه خدا در زندگی انسان خیلی دخالتی ندارد و در حاشیه است و گفتیم یکی از چیزهایی که جزو نشانه های دوران جاهلیت است تبعیض در قضاوت است و به نفع اعیان و اشراف حکم می کردند از مشخصه های جاهلیت است و امام زمان (عج) با این نشانه های جاهلیت مبارزه می کند.

برخی خیال می کنند امام زمان (عج) فقط برای گرگان یا برای ایران می آید خیر امام زمان (عج)  برای دنیا و اصلاح کل جهان می اید نه فقط ایران و این منطقه، در رابطه با مسئله قضاوت که قطعا در زمان حضرت ولی عصر(عج)  وجود دارد حضرت به طور کلی قضات سوء را بر می دارد و قضات وارثه و فقیه و نجیب را در کار قضاوت دخیل می کند و رشوه وجود ندارد و محو می شود .

در برخی روایات داریم که امام زمان (عج)  در مسئله قضاوت مانند حضرت داوود حکم می کند.  

مرحوم کلینی در کافی نقل کرده از امام صادق (ع) که روزگار به آخر نمی رسد که مردی از تبار ما می آید و حکم می کند به حکومت آل داوود. بینه هم سوال نمی کند، معمولا  محکمه های قانونی بر اساس بینه هست دیگر ایشان بینه نمی خواهد مثل داوود حکم می کند و به هر کسی هم حقش را می دهد هیچ وقت در دولت امام زمان (عج) هیچ حقی پایمال نمی شود.

روایت دیگری هم داریم که وقتی حضرت این افراد را برای قضاوت میفرستد به آن ها می گوید دستورالعمل تو در کف دستت است همان جا نگاه کن و عمل کن.

وقتی ایشان می آید در اطراف زمین و هر منطقه ای یک نفر می فرستد وقتی که می فرستد برنامه ت چیست اگر چیزی برایت پیش آید و نفهمیدی چه هست کف دستت را نگاه کن هر چه دستور هست عمل کن در برخی روایات داریم به حکم داوود حکم می کند ، برخی روایات می گوید در کف دستت نگاه کن دستور را بگیر و عمل کن.

اما داوود چگونه حکم می کرده است؟ با توجه به روایاتی که داریم از این ها در می آید که حضرت داوود دو نوع حکم می کرده است یکی بر اساس حقیقت واقع، پرده ها از جلوی چشمش کنار می رفت . در روایات هست حضرت داوود از خدا خواست پرده ها را برایش کنار بزند تا واقعیت ها را ببیند . یک روز در محکمه قضا بود دید پیرمردی گردن جوانی را گرفته پیش داوود آورد گفت این جوان باغ من را خراب کرده و شاخه انگور به عنوان شاهد در دستش. از پسر پرسید و قبول کرد و خدا پرده را کنار زد برای داوود. واقعیت این بود که این صاحب باغ پدر جوان را کشته بود باغ پدر این جوان را غصب کرده بود پول هایش را هم برداشته بود. حضرت داوود دستور داد پیرمرد را بکشند و مردم تعجب کردند این شاکی است به جای اینکه به نفع این حکم دهد می کشد و این دردسر درست شد برای داوود ، او هم نمی توانست کامل توضیح دهد و بعد مدتی گفت خدایا این را بردارازمن.

آیا امام زمان (عج) اینگونه قضاوت می کند؟ تنها امام زمان (عج) اینگونه نیست؟ آیا برای 313 نفر دیگر هم اینگونه است؟ شاید برای حضرت ولی عصر (عج) هم اینگونه پیش بیاید

شکل دیگر که حضرت داوود حکم می کرده فرق دارد و علمی است، درروایتی که نقل شده در زمان حضرت علی (ع)عده ای به مسافرت می روند و وقتی برمی گردند به خانواده یکی از همراهان خود می گویند پدر شما در سفر فوت کرد و هیچ پول و مالی هم او باقی نمانده است  و قاضی هم از این ها قسم می گیرد و رهایشان می کنداما فرزند این مرد نزد حضرت علی (ع)شکایت می برد و در نهایت حضرت علی(ع) با ترفندی علمی اصل ماجرا را از زبان این افراد بیرون می کشد، امام زمان (عج) هم که بیرون می آید از طریق راه های علمی قضیه را کشف می کند امروز این راه های علمی مانند انگشت نگاری  یا دی ان ای که ثبت می کنند از این طریق به خیلی شواهد می رسند.

این شواهد علمی در زمان امام زمان (عج) بیشتر خواهد شد روش قضاوت حضرت ولی عصر (عج) شاید از طریق پرده برداری از حقیقت هم باشد اما بیشتر از طریق علمی است که حق هیچکس پایمال نشود.