پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

انتقاد نماینده ولی‌فقیه در گلستان

1401/1/23

از نبود جاذبه گردشگری مناسب برای سرمایه‌گذاری در استان

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با انتقاد از نبود جاذبه گردشگری مناسب در این استان برای سرمایه‌گذاری گفت: یک سرمایه‌گذار، سرمایه خود را در جایی هزینه می‌کند که برای مردم جاذبه و برای خودش درآمد داشته باشد.

 نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با انتقاد از نبود جاذبه گردشگری مناسب در این استان برای سرمایه‌گذاری گفت: یک سرمایه‌گذار، سرمایه خود را در جایی هزینه می‌کند که برای مردم جاذبه و برای خودش درآمد داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار نوروزی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با ایشان ، اظهارداشت: یک استان به اندازه‌ای ظرفیت و جاذبه دارد که از تمام کشور در فصول مختلف آن مردم به آنجا می‌روند و در واقع کل پول کشور آنجا هزینه و جمع می‌شود، اما استانی مانند گلستان جاذبه گردشگری ندارد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در استانی با آن ظرفیت و جاذبه خود سرمایه‌گذار جذب و جلب می‌شود، اما برای استان ما، باید به دنبال سرمایه‌گذار باشیم و از او بخواهیم وارد استان ما شود.
آیت‌الله نورمفیدی با تاکید بر این که باید برای استان جاذبه‌هایی ایجاد شود، تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که از آن در خصوص جاذبه و سرمایه‌گذاری تاکنون مورد غفلت قرار گرفته، جزیره آشوراده و سواحل دست نخورده استان است که خوشبختانه در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان، بحث سرمایه‌گذاری در این جزیره و ایجاد جاذبه گردشگری مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: این که برخی نمی‌خواهند در جزیره جاذبه ایجاد شود، در واقع مانع رشد، توسعه و پیشرفت گردشگری استان هستند و متاسفانه این افراد گاهی در مخالفت‌های خود نام‌هایی از جمله بیت رهبری را همراه می‌کنند که چنین نام‌هایی دروغی بیش نیست و اصلا بیت رهبری در این مسائل دخالتی نمی‌کند، بلکه در آنجا درخصوص سیاست‌ها و برنامه‌های کلان کشور بحث، تبادل نظر، گفت وگو و تصمیم‌گیری می‌شود.
آیت‌الله نورمفیدی تصریح کرد: حال که دولت ایجاد جاذبه و گردشگری در جزیره آشوراده را مصوب کرده، باید مسئولان استان در این زمینه همکاری کنند و این همکاری و تسریع در روند کار باعث جلب و جذب سرمایه‌گذار خواهد شد.
امام جمعه گرگان افزود: این که بخواهیم در گرگان و در ناهارخوران تله‌کابینی ایجاد و احداث کنیم، هیچ جاذبه‌ای برای مسافرین ندارد و درنهایت شاید مردم استان از آن استفاده کنند، اما با راه‌اندازی گردشگری در آشوراده می‌توان تله‌کابین در مسیر جزیره تا جهان‌نما احداث کرد.
آیت‌الله نورمفیدی گفت: امروز کل درآمد استان، از محل کشاورزی تامین می‌شود که آن هم حال و روز خوبی ندارد، زیرا زمانی این منطقه قطب پنبه کشور و حتی منطقه بود و بیش از ۲۰۰ هزار هکتار پنبه در گلستان امروز کِشت می‌شد، اما آن هم به ۱۸ هزار هکتار کاهش یافته و باید فکر اساسی در خصوص کشاورزی استان شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که ثبات اقتصادی مساله مهم و حائز اهمیتی است، افزود: در کشور اگر ثبات اقتصادی نباشد، تمایل به تولید از بین می‌رود، زیرا سرمایه‌داران تمایلی به این کار نخواهند داشت و پول و سرمایه خود را وارد بخش‌های دیگر مانند طلا، سکه، ارز و مسائلی از این قبیل می‌کنند.
آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: این که درآمد کشور متکی به نفت باشد و از محل فروش نفت شکم مردم پُر و سیر شود و سفره‌ها مدتی رنگی گردد، بدبختی و کار بسیار بدی است و تنها را نجات کشور توجه به مساله تولید است که البته یک شبه هم نمی‌توان آن را حل کرد و نیازمند برنامه‌ریزی است.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان جلب کردن اعتماد مردم به شورا و شهرداری را مهم دانست و اظهارداشت: یکی از مسئولیت‌های اعضای شورای شهر و شهردار، به وجود آوردن این اعتماد است و زمانی که مردم این اعتماد را به دست آورند، راحت‌تر می‌توانند مسایل مالی خود را با شهرداری حل کنند.
آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: اگر فردی که در راس مدیریت شهری (شهردار) بومی انتخاب شود، اولین گام در جهت جلب اعتماد مردم است.
امام جمعه گرگان تاکید کرد: اعضای شورای شهر و شهردار باید مراقب رفتار خود و اعضای زیرمجموعه خود باشند و در واقع درون شهرداری را تطهیر، تصفیه و تزکیه را کنند و این نیز گام دیگری در اعتمادسازی مردم به آن مجموعه است.
آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: زمانی که مردم از بیرون به یک مجموعه نگاه می‌کنند، آن نگاه تاثیر بسیاری بر جلب نظرات‌شان دارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که منطقه هزارپیچ گرگان می‌توانست به جای تکه‌تکه شدن و واگذاری اراضی آن به تعاونی‌های مختلف، گنبدسبز استان باشد، تصریح کرد: نباید با نظرات مردم مخالفت شود و زمین چهار هکتاری ناهارخوران گرگان می‌تواند به پارک تفریحی و اقامتی تبدیل شود.
آیت‌الله نورمفیدی با بیان این که بسیاری از جوانان گرگانی رغبتی به ازدواج و زندگی در منازل مَسکن مهر ندارند، گفت: شورا و شهرداری می‌توانند با اجرای طرحی در یکی از محلات قدیمی و ساخت و سازهای متناسب اصول و مبانی اسلامی و ایرانی، شرایط ازدواج و زندگی را برای این گروه از جوانان فراهم کنند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو