پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

نماینده ولی فقیه در گلستان

1401/1/23

بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جهاد تبیین/ منبرها بهترین ابزار در این نوع جهاد است

آیت الله نورمفیدی گفت: در امر جهاد تبیین باید از ابزارهای جدید بهره گرفت در عین حال اما هنوز منبرها و مداحی ها بهترین و موثرترین ابزار و وسیله ای هستند که می توان برای جهاد تبیین از آنها بهره برد.

آیت الله نورمفیدی گفت: در امر جهاد تبیین باید از ابزارهای جدید بهره گرفت در عین حال اما هنوز منبرها و مداحی ها بهترین و موثرترین ابزار و وسیله ای هستند که می توان برای جهاد تبیین از آنها بهره برد.
آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» امروز (چهارشنبه ۲۵ اسفند) در گردهمایی ائمه جمعه استان گلستان ، تبلیغ و نشر دین را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت :بهترین عمل صالح در این شرایط کنونی دفاع از حریم دین خدا است.
نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: در جریان حرکت عظیم سیدالشهدا (ع) که در سخت ترین شرایط انجام شد، آن حضرت همچنان امید داشتند و همین باعث شد که آن عمل صالح توانسته است بر کل تاریخ و جهان اثر بگذارد.
وی به مسئله جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: جهاد تبیین بسیار مهم تر از جهاد نظامی یا حتی جهاد با نفس است و از همه اقدامات جهادی مهمتر است. اگر جهاد تبیین، انسان‌ساز است ‌و انسان ساخته شود می تواند در راه عقیده، آرمان و اهداف الهی هم با جان و هم با مال خود جهاد کند.
آیت الله نورمفیدی با تاکید براینکه یکی از مهم ترین وظایف انبیای الهی هم موضوع «تبیین» بوده است، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان با ایشان، امروز دیگر نمی شود با شمشیر و نیزه با دشمن جنگید بلکه باید از ابزارهای جدید و روز استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: در امر جهاد تبیین هم باید از ابزارهای جدید بهره گرفت در عین حال اما هنوز منبرها و مداحی ها بهترین و موثرترین ابزار و وسیله ای هستند که می توان برای جهاد تبیین از آنها بهره برد.
نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری اظهارکرد: دشمن در حال هجمه و حمله به اصول اعتقادی نه فقط مسلمانان بلکه سایر ادیان است و اعتقادات دینی مردم را زیر سوال می برد. روحانیت و ائمه جمعه و جماعات با وسیله ای که در اختیار دارند باید در جهاد تبیین نقش آفرینی کنند.
وی با تاکید بر اینکه در جهاد تبیین باید با زبان جامعه و نیاز زمان با مردم سخن گفت، یادآور شد: یکی از امتیازات امام خمینی (ره) همین سخن گفتن به زبان مردم بود که تا به عمق جان انسان ها نفوذ می کرد.
امام جمعه گرگان با اشاره به جنگ ادراکی دشمن علیه انقلاب اسلامی گفت: دشمن در این نوع از جنگ‌، اعتقادات مردم را نشانه گرفته که این نوع از تهاجم جنگی خیلی خطرناک تر و خسارت بارتر از جنگ نظامی است.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین پیام ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین پیام ها

آرشیو