پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

شرح مناجات ‏های پانزده‏ گانه امام زین العابدین(ع)
در فرهنگ قرآن و معارف برخواسته از آموزه‏ های معصومین(ع) دعا و مناجات با خدای متعال از جایگاه بسیار والا و اهمیتی ویژه برخوردار است و برای رعایت ادب چگونه سخن گفتن با خدا، تبعیت از روش معصومین(ع) بهترین مسیر است. اینکه معصومین(ع) به عنوان انسان‏های کامل چگونه با خالق خویش راز و نیاز می‏کردند و آموزش این سیره به جامعه از اموری است که علما و بزرگان دینی در طول تاریخ اسلام به آن اهتمام داشتند.
حضرت آیت‏ا... حاج سیدکاظم نورمفیدی نیز به پیروی از سیره علمای سلف، همیشه به تشریح و تفسیر کلام معصومین(ع) و چگونگی مناجات و راز و نیاز آنان با حضرت پرودگار توجه ویژه داشته و دارند، یکی از آثار ارزشمند ایشان شرح و توضیح مناجات پانزده‏گانه امام زین‏العابدین(ع) است که حاوی گفتار معظم‏له در ایام ماه مبارک رمضان سال‏های 1389 تا 1396 خورشیدی است از طریق صدا و سیمای مرکز گلستان ضبط و در سحرگاهان همان سالها از رادیو گرگان پخش گردید. آیت‏ا... نورمفیدی با بیانی شیوا، رسا و قابل فهم، مضامین مناجات عارفانه امام سجاد(ع) را برای عموم تبیین کردند و این کتاب می‏تواند در فهم کلام نورانی امام(ره) بسیار موثر و کمک کننده باشد.
در این مجموعه، در بخش مقدماتی به موضوعاتی همچون دعا و مسئله استجابت آن، بلند همتی در دعا کردن، چند نکته درباره فلسفه دعا، تاثیر گناه بر دعا و ارتباط با خدا در پرتو دعاهای معصومین(ع)  اشاره و سپس  به شرح و توضیح مناجات خمس عشر امام سجاد(ع) پرداخته شده است.
عناوین این  15 گانه این کتاب عبارتند از:
مناجات اول: راز و نیاز توبه کنندگان
مناجات دوم: راز و نیاز شاکیان
مناجات سوم: راز و نیاز ترسیدگان
مناجات چهارم: راز و نیاز امیدواران
مناجات پنجم: راز و نیاز دلدادگان
مناجات ششم: راز و نیاز شاکران
مناجات هفتم: راز و نیاز فرمانبرداران خدا
مناجات هشتم: راز و نیاز ارادتمندان
مناجات نهم: راز و نیاز شیفتگان
مناجات دهم: راز و نیاز توسل کنندگان
مناجات یازدهم: راز و نیاز نیازمندان
مناجات دوازدهم: راز و نیاز عارفان
مناجات سیزدهم: راز و نیاز ذاکران
مناجات چهاردهم: راز و نیاز پناه‏جویان
مناجات پانزدهم: راز و نیاز پارسایان
این کتاب در 703 صفحه در سال 1397 توسط انتشارات بوستان کتاب قم منتشر شد، کار تنظیم این مجموعه را آقای حجت منگنه‏ چی انجام دادند.

 

box bgc

موضوع : مناجات با محبوب


تاریخ انتشار :1397

ناشر :بوستان کتاب

تعداد بازدید : 284

book image