پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

در پیامی به مناسبت روز معلم صورت گرفت

1401/2/12

قدردانی آیت الله نورمفیدی از زحمات تلاشگران عرصه تعلیم و تعلم

انتظار می رود همانطور که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی همواره تاکید دارند مسئولان محترم نیز به خواسته ها و نیازهای منطقی این قشر سخت کوش، توجه ویژه داشته باشند.

حضرت آیت الله نورمفیدی در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت مقام معلم از زحمات همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت قدردانی کرد، متن پیام بدین شرح است :

«بسم الله الرحمن الرحیم»

دوازدهم ارديبهشت، سالروز شهادت متفکّر بزرگ اسلام و ایران، علامه و اندیشمند شهید مرتضي مطهّري که حقاً به عنوان روز بزرگداشت مقام معلّم نام گرفته، روزي شايسته تکريم و نکوداشت است.
در مکتب توحيدي براي سنجش هر منصب و عملي بايد به جایگاه و منزلت آن در نزد حضرت پروردگار نگریست، با مراجعه به منابع اصيل ديني همچون قرآن کريم و روایات معصومین علیهم السلام، کمتر منصبي هم چون جایگاه معلّم را مي توان يافت که خداوند منّان، خود صاحب آن بوده و اولين رسالت پيامبران بزرگ خويش را نيز در آن قرار داده است. آنجا که مي فرماييد: «الرَّحْمَنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ خَلَقَ الْإِنْسَانَ عَلَّمَهُ الْبَيَانَ» و در تبیین ماموریت پیامبران خود نیز فرموده است؛ «لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ» و چه بسیار آیات مستحکم قرآن عظیم و احادیث معصومین علیهم السلام که بیانگر جایگاه والای آموزاندن و آموختن، در مکتب رهایی بخش اسلام هستند.
گذشت زمان و سیر تحولات شگرف جامعه بشری نه تنها جایگاه معلّم و علم آموزی را تضعیف نکرده است،  بلکه هر ورق مکشوف از دفتر علوم، اهمیّتِ نقشِ معلّم، تعلیم و تَعلُّم را آشکارتر کرده است.
امروز کشور ما برای داشتن نقش موثر در تحولات جامعه بشری، نیازمند حضور تاثیرگذار در همه عرصه های زندگی انسانی است و یکی از الزامات رسیدن به این چشم انداز دست یافتنی، پاسداشت شأن و جایگاه معلّم و توجه ویژه به این قشر زحمتکش است تا آنان بتوانند بدون دغدغه‏ به رسالت خطیر خویش که پرورش نسل آگاه، متفکّر و آینده ساز این کشور است، مشغول باشد.
اینجانب ضمن قدردانی از زحمات و مجاهدت های همه کسانی که در عرصه تعلیم و تعلّم تلاش می کنند، از درگاه خداوند منّان برای آنها توفیق بیش از پیش مسئلت دارم و انتظار می رود همانطور که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی همواره تاکید دارند مسئولان محترم نیز به خواسته ها و نیازهای منطقی این قشر سخت کوش، توجه ویژه داشته باشند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید کاظم نورمفیدی

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو