پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

نماینده ولی‌فقیه در گلستان: انسان‌سازی مهمترین رسالت معلمان است

1401/2/17

امام جمعه گرگان گفت: مهم‌ترین مسئولیت و رسالت معلمان در کنار تدریس علم به دانش‌آموزان، انسان‌سازی و تربیت نیروهای موثر و مفید برای آینده ایران اسلامی است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در آیین تکریم و تجلیل از معلمان نمونه گلستان در کانون طه گرگان اظهار داشت: اگر در هر دوره تحصیل یک نفر به وسیله معلم به راه درست هدایت شود ارزشی  بالاتر از ثروت فراوان دارد.
امام جمعه گرگان با گرامیداشت علامه شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: شهید مطهری یک معلم نمونه بود که به جز تعلیم با رفتار و کردار خود به دانش آموزان درس می‌داد و باید الگوی همه معلمان قرار گیرد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: معلم نباید برای گذراندن وقت به کلاس درس برود بلکه هدفش باید انسان‌سازی در همه ابعاد باشد.
وی خاطرنشان کرد: کشور جوانانی می‌خواهد که از نظر علمی، شخصیتی و ایمانی بالا و برتر باشند که این نیاز مهم، مسوولیت معلمان را سنگین‌تر می‌کند.
آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند جذب آموزش و پرورش شوند باید عشق و علاقه و اخلاص در کار داشته باشند اما از سوی دیگر باید کرامت و منزلت اجتماعی معلمان حفظ شود.
وی با بیان نقش انبیایی معلم در شرایط امروز جهانی گفت: دردنیایی که علم و صنعت به سرعت توسعه می یابد ،معلمان ما ضمن ارایه ی آموزش های علمی باید به نقش تربیتی خود نیز بیشتر توجه نمایند تا در گیرودار توسعه، از اخلاق و تقوا غافل نشویم و دانش آموزان ،متعادل رشد یابند.
در این مراسم از خانواده شهید قربان نجفی، شهید فرهنگی مدافع حرم به عنوان شهید شاخص فرهنگی و رضوانه عباسی به عنوان یکی از ۱۷ معلم نمونه کشوری گلستان تجلیل شد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو