پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی در دیدار مدیرکل آموزش و پروش استان و جمعی از معاونین با ایشان

1401/2/17

معلم باید منزلت اجتماعی والایی داشته باشد/ دانش آموزان همچون نهال هایی به دست معلمان پرورش یابند

هفته معلم که می شود ما هم به عنوان یک شاگرد باید قدردان همه اساتید باشیم.

آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار مدیرکل آموزش و پروش استان و جمعی از معاونین با ایشان،ضمن گرامیداشت هفته معلم و تبریک به همه معلمین، گفت: این روزها که می شود ما هم به عنوان یک شاگرد که اساتیدی داشتیم، باید قدردان همه اساتید باشیم.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: از بین همه اساتید اینجانب، امام (ره)و شهید مطهری حق زیادی بر گردن ما دارند و به خصوص این وجهه شهید مطهری بیشتر در زمانی که ما بودیم ممتاز بود. شهید مطهری به عنوان یک معلم از خصوصیات اخلاقی و رفتارهای ویژه ای برخوردار بوده است و ما به عنوان شاگردان ویژه ایشان بودیم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی در کنار شهید مطهری قرار می گرفتیم و حرفهایشان را گوش می دادیم، مباحث مختلفی را بیان می کردند و همچون تشنه ای که که به آب خوش گوارا برسد چقدر لذت می برد با همنشینی با شهید مطهری آدم این طور لذت می برد.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: شهید مطهری با دیگران متفاوت بود و هم از منظر علمی ایشان لذت می بردیم و هم روابط خیلی خوبی با شاگردانش داشت. به عنوان یک استاد برای خودش حریم قائل نبود بلکه با شاگردانش رفیق بود.
وی تاکید کرد: معلم وقتی سر کلاس می رود فقط اینطور نباشد که یکسری مباحث علمی را بیان کند بلکه با تمام وجود، اعتقادات و ایمانش باشد تا کشور ما هم تغییر کند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با مهم خواندن جایگاه معلمی، گفت: معلمی شغل خیلی مهمی است و معلمان باید امتیاز ویژه ای از نظر اجتماعی داشته باشند.
وی افزود: اگر نگاه و حرکات معلم و صحبت کردن ایشان با دانش آموزان با احترام تکریم باشد، دانش آموز از دوران نوجوانی و جوانی احساس شخصیت می کند. آدم وقتی احساس شخصیت کند آدم با شخصیتی خواهد شد و نمی تواند و حاضر نمی شود کشورش را برای منافع پیش پا افتاده در معرض معامله قرار دهد.
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: برای شغل معلمی افراد علاقمند به شغل معلمی و ساختن انسان ها و طراز اسلامی انتخاب شوند.
وی با اشاره به رسیدگی به معلمان، گفت: منزلت اجتماعی باید برای معلمان فراهم شود. معلم باید یک منزلت اجتماعی خوب و والایی داشته باشد و آنهایی که برای این شغل انتخاب می شوند واقعا علاقمند به این کار باشند. از لحاظ معیشت هم باید خوب به معلمین رسیدگی شوند.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: دانش آموزان نهال هایی هستند که در اختیار معلمین قرار می گیرند، این نهال ها باید پرورش یابند این نباشد که فقط اصطلاحات علمی به آنها بیاموزیم بلکه آنها باید ساخته شوند که این کار ارزشمندترین، مهمترین و پر ثواب ترین کار است.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو