پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان

1401/2/18

شهادت استاد مطهری امضای الهی بر روی تفکرات و آثارش بود

با خداوند عهد و پیمان ببندید که آنچه در توان دارید برای هرچه بهتر انجام دادن اعمال صالح و وظایف خود صرف نمائید و خداوند کمک نماید.

آیت الله نورمفیدی در دیدار اساتید حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) گرگان با ایشان ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم گفت: شهید مطهری بزرگ مردی بود که هم علم می آموخت و هم شخصیت می پروراند و در زمان تدریس ، ایشان با تمام وجود به کلاس می آمدند و از نظر علمی تا مسأله ای برایشان حل نمی شد، آنرا مطرح نمی کردند و تا آگاهی کامل و اشراف تام بر آن موضوع نمی یافتند به تدریس، بحث و درس در آن موضوع نمی پرداختند.
  وی تصریح کرد:هدف اصلی شهید مطهری این بود که اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را با بهترین بیان و زبان روز بصورت منطقی و تحلیلی به جهان معرفی و تبیین کند.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با بیان اینکه آرمان همه انبیاء و اولیای الهی شهادت در راه خدا بود ،اظهار داشت: شهادت استاد مطهری امضای الهی بر روی تفکرات و آثارش بود که به احترام این مرد بزرگ 12 اردیبهشت نیز روز معلم نامگذاری شد و دراین ایام از مقام شامخ معلمین و اساتید تجلیل به عمل می آید.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه امتیاز آدم به خاطر علم اوست ، یادآور شد: زمانی علم ما  می تواند مفید باشد که دل های  ما با نور محبت و عشق خداوند روشن شده و جان گرفته باشد.
امام جمعه گرگان افزود : در جهان امروزی به علم به آن معنایی که در روایات اسلامی ما بیان شده است نگاه نمی شود ،جهان امروزی علم را فقط از بعد رمز گشایی زندگی انسان ها نگاه می کند که البته از این جهت نیز درست هم می باشد اما اینکه فقط علم را برای رفع مشکلات پرده برداری کنیم درست نیست.
نماینده ولی فقیه دراستان تصریح کرد: نگاه اسلام و قرآن هم به علم نیزچنین است اما وقتی این پرده کنار زده می شود و رمز و راز خلقت برای بشر گشوده می شود این نمی تواند بدون این باشد که انسان به سوی خدا هدایت نشود در واقع ارزش علم به خاطر رمز گشایی اسرار خلقتی است که خالق آن خدای متعال است .
آیت الله نورمفیدی گفت:وظیفه معلم  فقط تدریس علم برای شاگردانش نیست مهم این است که معلم همراه با علم آموزی به انسان سازی بپردازد چون این از اهداف عالیه اسلام و بعثت انبیاء بوده است که اگر این روش در معلمان نهادینه شود مشمول دعای رسول گرامی اسلام قرار خواهند گرفت.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: معلمی مورد تجلیل و دعای پیامبر اکرم (ص) قرار می گیرد که هدف و قصد اساسی آن مسئله مهم انسان سازی باشد و بتواند ایمان و اعتقاد و اخلاق و رفتار خوب را به دانش آموز منتقل نماید.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه اهمیت علم از نظر اسلام بالاست چون علم راهنمای خوبی است و جهل انسان را از خدا ی متعال دور می کند ،افزود :علم به انسان دانایی ، شخصیت و هویت می بخشد و این امر مهم نیز باید از مولفه های اصلی معلمان در علم آموزی به شاگردانش باشد.
آیت الله نورمفیدی ضمن تبریک هفته معلم به اساتید حوزه و تقدیر از زحمات این عزیزان ،اظهار داشت :من به سهم خود با شکر نعمت های خداوند، خوشحال هستم هدفی که در تاسیس حوزه علمیه خواهران داشتیم، به ثمر نشسته و در حال ثمردهی است که آثار و برکات آن در سطح استان و کشور قابل مشاهده است
وی در پایان  با قدردانی از زحمات خالصانه مسئولان واساتید حوزه علمیه خواهران  الزهرا (س)  ، تاکید کرد: با خداوند عهد و پیمان ببندید که آنچه در توان دارید برای هرچه بهتر انجام دادن اعمال صالح و وظایف خود صرف نمائید و خداوند کمک نماید.

 

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو