پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

امام جمعه گرگان:

1401/4/3

پتروشیمی، برای بهبود اقتصاد و اشتغال گلستان موثر است.

  نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: پس از حل مشکلات حقوقی پروژه پتروشیمی گلستان، یک شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ و تایید صلاحیت شده، آماده سرمایه‌گذاری در اجرای این پروژه است که تاثیری بر اقتصاد و اشتغال منطقه دارد.
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز گلستان اظهارداشت: با آغاز تکمیل این پروژه برزمین مانده از حدود ۲۰ سال قبل تاکنون، بدون شک بارقه‌ها و درب‌های امید به روی مردم و ۹۰ هزار سهامدار که بیشتر آنها کارمند هستند، گشوده خواهد شد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: پس از احداث این پروژه بزرگ، مهم و حیاتی در استان، اثرگذاری‌اش بر ۲ مقوله اقتصادی و اشتغالزایی مشخص خواهد شد.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: در سفرهای جداگانه رییس قوه قضاییه و رییس جمهور به استان در سال گذشته، مشکل این پروژه به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و دستورات لازم جهت حل این مشکلات از سوی ۲ قوه قضاییه و مجریه صادر شد.
وی ادامه داد: البته در جهت حل معضلات این پروژه، نباید زحمات و پیگیری‌های استاندار، مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران مربوطه را نادیده گرفت.
امام جمعه گرگان افزود: مدیران و مسوولان باید در میدان عمل، کار و پیگیری باشند تا سایر مشکلات حل شود که حل آنها همچون پتروشیمی در مسائل اقتصادی و حل معضل بیکاری موثر خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: به مناسبت شهادت رییس وقت قوه قضاییه (آیت‌الله شهید بهشتی) و ۷۲ تن از یارانش در سال‌های اول انقلاب، این ایام به احترام شهید بهشتی که از نوابغ زمان خود و شخصیتی کم‌نظیر بود، هفته قوه قضاییه نامگذاری شد.
آیت‌الله نورمفیدی اظهارداشت: در هر کشور، حکومت و دولتی سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه دارد که قوه قضاییه از قوای بسیار مهم است و بار حکومت‌ها و دولت‌ها بیشتر بر دوش قوه قضاییه است.
وی بیان کرد: نظر به اهمیت قوه قضاییه نسبت به ۲ قوای دیگر، می‌توان به آیات قرآنی و روایات و احادیث توجه کرد که حتی در قرِآن کریم اشاره به قوه قضاییه با تاکید بر مساله قضا، قضاوت بین مردم و حتی شرلیط و آداب یک قاضی، شده، اما سخنی از قوه مجریه و مقننه به میان نیامده است.
امام جمعه گرگان یادآور شد: قضات باید توصیه و تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار سال گذشته نمایندگان این قوه با ایشان به مناسبت همین ایام، مبنی بر این که دستگاه قضایی باید مراقبت و نظارت بیشتری داشته باشد تا شکایت مردم به حداقل برسد یا حتی وحود نداشته باشد، مورد توجه جدی خود قرار دهند.
آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگری گفت: امروز کشور در شرایط حساسی است و دشمنان درونی و بیرونی دنبال ناامیدی مردم هستند و بگویند مسوولان کار نمی‌کنند و این مدیران در کشور ناتوان هستند که باید بیش از پیش هوشیار بود.
خطیب جمعه گرگان تاکید کرد: همه ما به آینده کشور امید داریم و رهبر معظم انقلاب نیز بارها به این مساله اشاره کردند و رییس جمهور هم قاطعانه این مساله را بیان می کند.
امام جمعه گرگان ادامه داد: سفر به کشورهای همسایه و نگاه به شرق و روی گرداندن از غرب، دروازه جدید به روی ایران در روابط بین الملل گشود.
به گفته آیت الله نورمفیدی کسی که یاس و ناامیدی تزریق می‌کند در واقع آب به آسیاب دشمن می ریزد.
امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: امروز شرایط گرانی در جامعه طوری شده که هر کس در هر کجا حرف می زند حرف های آنها از گرانی است که من به شخصه امیدوار و مطمئن هستم که مسوولان و مقامات ارشد کشور و نظام می‌توانند این مشکلات را حل نمایند تا گرانی مهار شود و آرامش برای مردم ایجاد نمایند.
وی در ادامه به در پیش بودن روز آخر ماه ذیقعده مصادف با شهادت امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: از آن امام نقل شده اگر انسان خدا را ناظر ببیند و از یاد خدا غافل نباشد این منطق در زندگی‌اش تاثیر زیادی خواهد داشت و هر کار و رفتاری را انجام نخواهد داد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو